Nowelizacja ustawy o Elektromobilności i Paliwach alternatywnych z dn. 4 grudnia 2021 roku przyniosła kilka istotnych zmian – jedną z nich jest niewątpliwe ułatwienie względem punktu ładowania, o czym mówimy w innym artykule.
Wczytując się dalej,
zauważamy podniesienie limitu Dopuszczalnej Masy Całkowitej dla posiadających Prawo Jazdy Kat. B.
Oczywiście nie do każdego.
Powodem zwiększenia DMC pojazdy względem “standardowych” uprawnień jest oczywiście wyższa masa własna pojazdu wyposażonego w baterię – mniejszą lub większą.
Elektryki są zauważalnie cięższe od swoich spalinowych odpowiedników w obrębie modelu lub po prostu podobnych aut tego samego segmentu.
Największe auta ważą koło 3 ton.
A to w połączeniu z kompletem pasażerów i bagażami jest już balansowaniem na granicy uprawnień – nawet jeśli ładowność auta spokojnie pozwoli na więcej.
Ten sam problem dotyczy ciągnięcia przyczepy.
Nawet, gdy auto jest tak mocne, że nie odczuje obecności niewielkiej przyczepy towarowej, czy kempingowej “niewiadówki”, to mimo nieco odmiennych przepisów dotyczących zestawów auto – przyczepa, jesteśmy na styk.
Ale czy tylko elektryki?
Sama ustawa o Elektromobilności i Paliwach Alternatywnych dotyczy szerszego spektrum napędów – nawet aut z LPG.
Przepisy napisane są nieco “po polsku”.
Dlatego też zapraszam Cię na najnowszy film, w którym znajdziesz ich interpretację.